Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Krośnie
Starostwo Powiatowe w Krośnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Krośnie. Prowadzone są działania, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.
- Data publikacji strony internetowej: 2018-09-10.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wymagania, które nie zostały spełnione:
- niektóre z załączników mogą nie posiadać warstwy tekstowej (skan),
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- niektóre zdjęcia i grafiki nie są opatrzone alternatywnym opisem.
Powody wyłączenia:
- niektóre filmy i pliki zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy
o dostępności cyfrowej.
Data sporządzenia Deklaracji i metody oceny dostępności cyfrowej
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23.
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-27.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny prowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Krośnie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Prugar - Nowak, e-mail: centrum@powiat.krosno.pl, telefon: 13 43 75 800. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Krośnie z siedzibą przy ul. Bieszczadzkiej 1, 38-400 Krosno deklaruje dostępność budynku dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem, od strony ul. Bieszczadzkiej, wyznaczono 5 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Parking jest bezpłatny.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Jedno znajduje się na wysokości pierwszego piętra do którego prowadzą schody. Do drugiego wejścia znajdującego się na parterze, prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przy wejściu zamontowano dzwonek.
Budynek wyposażony jest w windę z systemem naprowadzającym dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące oraz przyciskami oznaczonymi alfabetem Braille’a .
Winda wyposażona jest w oprogramowanie umożliwiająca ewakuację osoby niepełnosprawnej. W budynku znajduje się również krzesło do ewakuacji osób niepełnosprawnych.
Schody wewnątrz budynku wyposażone są w poręcze, na których zmontowano tabliczki
w języku Braille’a informujące o numerze piętra. Dodatkowo zamontowano na krawędziach pierwszych i ostatnich stopni schodów na każdej kondygnacji budynku,kontrastowe listwy antypoślizgowe.
Korytarze oraz drzwi w budynku są szerokie, umożliwiające swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich.
Toalety na parterze i trzecim piętrze są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Toaleta na trzecim piętrze nie spełnia przepisów pod względem wymaganego metrażu.
Do budynku Urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Dostępność informacyjno –komunikacyjna
W budynku znajdują się pętle indukcyjne przenośne oraz przenośne powiększalniki optyczne.
Przy drzwiach wejściowych na parterze i pierwszym piętrze budynku zamontowano plany tyflograficzne informujące w sposób wizualny i dotykowy o rozkładzie i funkcjach pomieszczeń. Na piętrach 2, 3, 4, 5 i 6 plany tyflograficzne zamontowano na wprost windy.
Na pierwszym piętrze budynku Urzędu, na przeciwko recepcji oraz na drzwiach pokoi zamieszczono kontrastowe tablice w powiększonym druku oraz tabliczki z opisem w języku Braille’a informujące o rozkładzie i funkcjach pomieszczeń.
Na stronie internetowej Urzędu zamieszczono informację o zakresie jego działalności
w postaci nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) oraz informację w tekście łatwym do czytania i rozumienia (ETR).
Urząd zapewnia bezpłatną pomoc tłumacza migowego poprzez wideo połączenie. Link do strony: https://powiat.krosno.pl/strona-87-bezplatna_pomoc_tlumacza_migowego.html
Ponadto osoba zainteresowana może złożyć wniosek w sekretariacie Urzędu, co najmniej 3 dni robocze przed proponowaną wizytą. We wniosku należy zaznaczyć oczekiwaną usługę tłumacza języka migowego (PJM – polski język migowy, SJM – system językowo migowy lub SKOGN - sposób komunikowania się osób głuchoniemych), zaproponować termin spotkania oraz opisać temat sprawy. Wniosek można przesłać mailowo na adres starostwo@powiat.krosno.pl, faksem na nr 13 43 75 715 lub złożyć osobiście w kancelarii ogólnej Urzędu. (Pobierz wzór wniosku)
Ponadto osoby ze szczególnymi potrzebami w razie konieczności otrzymają niezbędne wsparcie umożliwiające realizację ich potrzeb.